Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Το "ΟΧΙ" που χρωστάμε





Το αυγό του φιδιού έχει εκκολαφθεί ήδη στην πατρίδα μας. Η παρουσία των Χρυσαυγιτών, στην καθημερινή πολιτική ζωή της χώρας, δηλητηριάζει το πολιτικό κλίμα με τη φασιστική ιδεολογία και πρακτική. 


Η φθορά των δημοκρατικών θεσμών, τόσο σαν λειτουργίες όσο και σαν πρόσωπα αποτελεί βούτυρο στο ψωμί της ΧΑ. Η αγανάκτηση που συσσωρεύεται στην κοινωνία, οι στρατιές των ανέργων και η ληστεία πάνω σε μισθούς και συντάξεις, τρέφουν το μίσος και την κοινωνική διάλυση και, πάνω σε αυτά, η ΧΑ νομιμοποιείται σαν φορέας και εκφραστής αυτού του μίσους.

Αυτό το μίσος όμως είναι τυφλό. Χτυπά τις φθαρμένες λειτουργίες της Δημοκρατίας όχι για να την στηρίξει αλλά για να χτυπήσει την Δημοκρατία συνολικά. Διασύρει και προπηλακίζει τους διεφθαρμένους και ξεφτιλισμένους πολιτικούς όχι για να ξεβρωμίσει ο τόπος από τα λαμόγια αλλά για να εξοντώσει την ίδια την πολιτική ζωή της χώρας και τα πολιτικά δικαιώματα των πολιτών. Εισάγει την άμεση βία στην πολιτική "επιχειρηματολογία" για να κλείσει το στόμα όσων διαφωνούν με τις απόψεις και κυρίως τις πρακτικές τους. Και επιχειρεί να στήσει μια παρωδία "αλληλεγγύης" πάνω στη βάση του άγριου φυλετικού ρατσισμού...

Έτσι η ΧΑ επιχειρεί να συγκαλύψει πως, σαν φορέας αυτού του μίσους, αποσκοπεί στην κατάλυση της Δημοκρατίας και την εδραίωση, αν τα καταφέρει, μιας φασιστικής δικτατορίας ρουφιάνων, χαφιέδων και βασανιστών.

Θα επιτρέψουμε να συμβεί αυτό;

ΥΓ. Παρακαλώ ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο στο site της κίνησης Υπεράσπιση της Κοινωνίας και Δημοκρατίας


http://www.koindim.eu/el/home/2-uncategorised/118-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B1-2012-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%AC%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1%CF%82

16 σχόλια:

CsLaKoNaS είπε...

Επιτέλους παρέμβαση!

:)))

-----------

Και γιατί "όχι" ;

Αυτή είναι η ερώτηση που καλούνται οι δημοκρατικά σκεπτόμενοι πολίτες να δώσουν στους υπόλοιπους.

"Γιατί να πούμε όχι στο Φασισμό; Μη μου μίλησεις για Χιτλερ και για Άουσβιτς! Ιστορίες 80 χρόνια πριν!"

"Και γιατί η Δημοκρατία είναι η Λύση; Ξέρεις πόσο χρέος και έλλειμα είχαμε επί Χούντας; Δεν είχαμε λαμόγια τότε!"

Δεν τα ακούς αυτά τα επιχειρήματα; Δεν είναι γελοία; Και όμως...

Το πρόβλημα δεν είναι η εμφάνιση της ΧΑ. Το πρόβλημα είναι η αλματώδης άνοδός της.

Και αυτό συμβαίνει γιατί κανένας από το δημοκρατικό μπλοκ δεν μπορεί να εξηγησεί πειστικά γιατί η Δημοκρατία πρέπει να είναι η βάση της Λύσης.

Και αυτό συμβαίνει διότι έχουμε διαστρεβλώσει, αντιστρέψει και σαλαμωποιείσει, τόσο πολύ όλα τα νοήματα και τις έννοιες στον πολιτικό βίο αυτής της χώρας, ώστε τελικά βυθισμένοι όλοι στις ιδεοληψίες μας δεν μπορούμε να συννενοηθούμε ούτε στα βασικά.

Ακόμα και η άρτια ανάρτηση αυτή που έκανες πράτει δύο σοβαρά σφάλματα:

Πρώτον ανάγει το Φασισμό σε ιδεολογία ενώ δεν είναι. Ο Φασισμός είναι νοοτροπία.

Είναι τρόπος σκέψης που, εν προκειμένω, πηγάζει από όλους τους πολιτικούς φορείς.

Μόνον έτσι θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις το φασισμό σε μαύρο και κόκκινο. Και έτσι θα μπορέσεις να εξηγήσεις πως το χαστούκι στην Κανέλλη και το μπουγέλωμα στη Δούρου εκτόξευσε τα ποσοστά της ΧΑ, αντί το αντίθετο.

Δεύτερον, δεν εξηγεί ΓΙΑΤΙ η Δημοκρατία πρέπει να είναι η βάση της λύσης στην κρισιμότητα των στιγμών των οποίων ζει ο κόσμος;

Αυτή η απάντηση δεν είναι απλή, και όσο δε δίνεται, ο μαύρος φασισμός θα προελαύνει με βηματισμό Βαϊμάρης.

Unknown είπε...

καλησπέρα Λάκωνα :-)

Πρώτ’ απ’ όλα οφείλω να πω ότι δεν έχω σκοπό να παρεμβαίνω επί παντός του επιστητού. Δεν είμαι ούτε δημοσιολόγος ούτε κουβαλάω την “αληθινή γνώση” και τα ...πριγκίπιά της. Ένας απλός πολίτης είμαι που σκέφτομαι και παίρνω θέση. Άλλοτε τη δημοσιοποιώ και άλλοτε κρίνω πως δεν είναι αναγκαίο να το κάνω.

Το κείμενο αυτό συγκεκριμένα που ανέβασα τώρα, το έγραψα εν είδει εισαγωγής προς ένα άλλο κείμενο-κάλεσμα, της κίνησης για την “Υπεράσπιση της Κοινωνίας και της Δημοκρατίας”, σχετικά με την ανάγκη συγκρότησης ενός Αντιφασιστικού και Δημοκρατικού Μετώπου στην Ελλάδα σήμερα. Από λάθος μου ο σύνδεσμο (link) δεν ήταν εμφανής, πράγμα που πιστεύω διόρθωσα σήμερα.

Επί του παρόντος λοιπόν δεν απευθύνομαι σε ανθρώπους που δεν κατανοούν την ανάγκη να πούνε “Όχι” στον Φασισμό. Ούτε σε ανθρώπους που δεν κατανοούν τη διαφύλαξη του αγαθού της Δημοκρατίας σαν προσωπική τους υπόθεση. Και, επιπλέον, ακριβώς επειδή υπάρχει “αλματώδης άνοδος”* της επιρροής της ΧΑ, γι’ αυτό και είναι εξαιρετικά επείγον όσοι το κατανοούν ήδη και ενδιαφέρονται να συμβάλλουν στην ανάσχεση αυτού του φαινομένου, να το κάνουν άμεσα και συντονισμένα, επισπεύδοντας τη συγκρότηση αυτού του Αντιφασιστικού και Δημοκρατικού Μετώπου. Εσύ πού τοποθετείς τον εαυτό σου;

Φυσικά και υπάρχει ζήτημα προσδιορισμού της πολιτικής έκφρασης αυτού του μετώπου και της εν γένει επιχειρηματολογίας του. Φυσικά και υπάρχει ζήτημα διάλυσης λαθεμένων αντιλήψεων μέσα σε πολιτικούς χώρους και καταπολέμησης νοσηρών νοοτροπιών μέσα στην κοινωνία. Όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τη συγκρότηση ενός Αντιφασιστικού και Δημοκρατικού Μετώπου ας συσπειρωθούν και ας συμβάλλουν στην πληρέστερη και πλέον ορθή αντιμετώπιση των αναγκών αυτών. Εσύ τί έχεις να προτείνεις για τη σύνθεση των δυνάμεων που μπορούν να κινηθούν και να προσφέρουν σε αυτή την κατεύθυνση; Μπορείς να δραστηριοποιήσεις και άλλους ανθρώπους για την επιτυχία αυτού του σκοπού;

Και αν έχεις συστηματοποιήσει μια επιχειρηματολογία που να κάνει κατανοητό στον κόσμο άμεσα και πέρα πάσης αμφιβολίας με ποιον τρόπο η Δημοκρατία είναι η βάση της λύσης -πράγμα που ξέρεις ότι αποτελεί πάγια θέση μου-, αν λοιπόν έχεις αυτή την επιχειρηματολογία, μην καθυστερείς, δώσε μας τα φώτα σου. Οι καιροί ου μενετοί...

Και δυο παρατηρήσεις: Ακόμα και αν κάποιος δεχόταν τη θεωρία του “κόκκινου και μαύρου φασισμού” που τόσο μανιασμένα σε διακινεί κατά της αριστεράς, παραμένει το ζήτημα του φασισμού εν τέλει. Αν είσαι ικανός να τον διακρίνεις από τη μία πλευρά μην απεμπολείς την ικανότητα να τον διακρίνεις και από την άλλη. Γιατί τότε απλά γίνεσαι υποκριτής.

Και όσον αφορά στην πολύπαθη “δημοκρατία της Βαϊμάρης”, το ουσιαστικό της πρόβλημα προερχόταν από την απόφαση του SPD (του ιστορικού Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος Γερμανίας), το οποίο με το επιχείρημα της αποφυγής του εμφυλίου πολέμου, απεμπόλησε την ανάγκη αποφασιστικής σύγκρουσης με όλες τις δυνάμεις εναντίον όσων, με πολιτικές και πράξεις, οδήγησαν στην άνοδο και τη νομιμοποίηση του ναζισμού στη Γερμανία.


*. Η αλήθεια είναι πώς η άνοδος της ΧΑ είναι εντυπωσιακή αλλά δεν είναι “αλματώδης” με την έννοια της διάρκειας και της συνεχούς διεύρυνσης. Ως προς τη διεύρυνσή της τα όρια είναι περιορισμένα. Αυτό που είναι το επικίνδυνο όμως, είναι το πώς αξιοποιεί η ΧΑ την επιρροή που εμφανίζεται να έχει και, κυρίως, την είσοδό της στο Κοινοβούλιο καθώς και τον προσπορισμό Δημόσιου χρήματος.

CsLaKoNaS είπε...

Μα το "ΟΧΙ στο Φασισμό" δεν είναι στάση απέναντι σε κάποιο τοίχο. Δεν είναι στάση ούτε απέναντι στους ίδιους τους Χρυσαυγίτες. Κασιδιάρηδες, Καιάδες και λοιπά ΟΡΚΣ υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα.

Το "ΟΧΙ στο Φασισμό" είναι θέση απέναντι σε απλούς ανθρώπους που ψήφισαν και ξαναψήφισαν τη Χρυσή Αυγή σαν λύση στο πρόβλημα.

Πηγαίνοντας σε αυτούς τους ανθρώπους πρέπει κάτι να τους πούμε και για κάτι να του πείσουμε.

Και αυτό είναι η απάντηση στο γιατί "η Δημοκρατία πρέπει να είναι η βάση της λύσης".

Όπως στη Βαϊμάρη όπως και σε όλα τα συγγενή περιστατικά ο φασισμός ανήλθε ως αποτέλεσμα της κρίσης θεσμών. Διότι:

Αν η Δημοκρατία είναι η καρδιά, τότε οι θεσμοί είναι οι αρτηρίες και η σωστή λειτουργία τους είναι οι φλέβες !

Οι [μετριοπαθείς] ψηφοφόροι της ΧΑ ρωτάνε εμμέσως: "τι να την κάνω την καρδιά χωρίς αρτηρίες;"

Τι απαντάμε λοιπόν εμείς οι του δημοκρατικού μετώπου φίλτατε;

Ότι η ΧΑ πρέπει να βγει εκτώς νόμου επειδή αναποδογύρισαν δυο λαθραίους πάγκους αλλά να αποφυλακίζονται με παρέμβαση Λαφαζάνη οι λιμενεργάτες που μπούκαραν στο Πεντάγωνο;

Κάποτε μου είχες γράψει στην προσωπική μας αλληλογραφία: "Τη Δημοκρατία, και τα μάτια μας". Το σωστότερο είναι "Τους Δημοκρατικούς θεσμούς, και τα μάτια μας".


Συνεπώς η πρωτοβουλία είναι καλή και σωστή και θα τη στηρίξω όσο μπορώ. Παραπέρα;

υ.γ.
Ποτέ δεν έκλεισα τα μάτια στο μαύρο φασισμό. Ο φιλελεύθερος πολίτης δεν κάνει καμία διάκριση απέναντι σε ολοκληρωτικές πρακτικές. Υποκρίσια είναι να βλέπει κανείς μόνο το μαύρο ενώ μία μεταπολίτευση δεν ανεχόταν τον κόκκινο. Κάποτε πρέπει για παράδειγμα να ανοίξει και το θέμα του "απεχθούς χρέους" των διαδηλώσεων, απεργιών, καταλήψεων.

υ.γ.
Η Βαϊμάρη κατέρρευσε ακριβώς διότι είχε κλονιστεί η εμπιστοσύνη στους θεσμούς (ένας από τους βασικούς λόγους). Μην έχεις καμία αυταπάτη πως αν αύριο ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου βγάλει εκτός νόμου τη ΧΑ, το ρεύμα της θα θεριέψει ακόμα περισσότερο.

CsLaKoNaS είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
CsLaKoNaS είπε...

Να σημειωθεί εδώ πως: Όλη η επιτροπή του μετώπου αυτού φαίρεται να πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν είναι κακό, αλλά καλό είναι να φανερώνεται και η ταυτότητα των οργανωτών για να ξέρουμε ποιοι είναι και τι πρεσβεύουν. Δε συμφωνείς;

Αλλάζω θέμα:

Στο βιβλίο "The Age of Extremes" του μακαρίτη του Hobsbawm διαβάζουμε για την άνοδο των άκρων στο Μεσοπόλεμο:

[...]
Οι βέλτιστες συνθήκες για την επικράτηση των ακροδεξιών (crazy ultra-Right) ήταν :

1. Ένα φθαρμένο κράτος με μηχανισμούς εξουσίας που αδυνατούσαν να λειτουργήσουν.

2. Μάζα απογοητευμένων, αποπροσανατολισμένων και ανικανοποίητων πολιτών οι οποίοι δεν γνώριζαν που να γύρουν την πίστη τους.

3. Δυναμικές σοσιαλιστικές κινήσεις οι οποίες απειλούσαν με σοσιαλιστική επανάσταση χωρίς όμως να έχουν τη δύναμη να το πράξουν.

4. Εθνικιστικά κινήματα δυσαρέσκειας ενάντια στις συνθήκες Ειρήνης 1918-20.

Σε αυτές τις συνθήκες αβοήθητες κυβερνητικές ελίτ αποπειράθηκαν να προσφύγουν στους ακροδεξιούς.
[...]
Σε αυτές τις πολιτικές και οικονομικές (οικονομική κρίση μετά το Κραχ) συνθήκες τα ακραία κινήματα απέκτησαν δύναμη ώστε να μετατραπούν σε πανίσχυρες παραστρατιωτικές οργανώσεις. Παρ' όλη τη ρητορική των κινημάτων αυτών, τόσο στην Ιταλία όσο και στη Γερμανία η ανάληψη της εξουσίας έγινε με δημοκρατικές διαδικασίες.
[...]
Η πρωτοτυπία του Φασισμού/Ναζισμού ήταν πως αρνήθηκε να παίξει το παιχνίδι της μέχρι τότε κατεστημένης εξουσίας αλλά τη συγκέντρωσε από όπου μπορούσε. [...]

"The Age of Catastrophe - The Fall of Liberalism" από το "The Age of Extremes" του γνωστού τετράτομου έργου του Hobsbawm.

Unknown είπε...

Σου ξαναλέω και αν θες το δέχεσαι αλλιώς δεν έχει νόημα η συζήτηση. Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες, ασχέτου πολιτικού φρονήματος που έχουν αντίθεση με τον φασισμό και τη ΧΑ συγκεκριμένα. Αυτοί δεν έχουν καμιά ανάγκη να πειστούν για την υπεράσπιση της Δημοκρατίας ή και των δημοκρατικών θεσμών. Το κείμενο μου καθώς και το κείμενο της κίνησης για την Υπεράσπιση της Κοινωνίας και της Δημοκρατίας που καλεί στην συγκρότηση Αντιφασιστικού και Δημοκρατικού Μετώπου απευθύνεται σε όλους αυτούς, ώστε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, άσχετα από το τι πρεσβεύουμε στο πολιτικό επίπεδο ο καθένας μας. Σαν πρόσκληση σε κοινή δράση δεν ορίζει τίποτε περισσότερο από τον κοινό στόχο: Πάλη ενάντια στον φασισμό για την υπεράσπιση της Δημοκρατίας. Τελεία. Δεν ορίζει τίποτε άλλο ακριβώς γιατί δεν μπορεί να ορίσει αυτό που θα ορίσουν όσοι τελικά συγκροτήσουν το Μέτωπο αυτό. Το ότι έχω τις απόψεις μου και τις προτάσεις μου δεν το αρνούμαι, αλλά είναι οι δικές μου απόψεις και όχι οι απόψεις του Μετώπου που, βεβαίως, πρέπει και να φτιαχτεί.

Το ότι σαν πρωτοβουλία προωθείται από αριστερούς, μερικοί από τους οποίους είναι οργανωμένοι στο ΣΥΡΙΖΑ , όχι μόνο δεν αποκρύπτεται αλλά είναι τοις πάσι γνωστό. Τουλάχιστον στους παρεπιδημούντες την Ιερουσαλήμ... Στο λέω αυτό για να μην έχεις ενοχές πως τάχα αποκάλυψες κάποιο μυστικό ή έκανες κάποια ζημία. Όχι, τίποτα τέτοιο. Άσε που χρειάζεται να λέγεται και να προβάλλεται ο ρόλος της αριστεράς πίσω από τέτοιες πρωτοβουλίες, αφού η ίδια συχνά αποφεύγει να το κάνει...

Για όλα τα υπόλοιπα, στο ξαναείπα, όχι εδώ, όχι με αφορμή αυτό το κείμενο. Επιπλέον, ξέρω πως είναι πολλοί φίλοι που έχον διαβάσει το κείμενο και σε ένα βαθμό έχουν παρακολουθήσει τη συζήτηση. Θεωρώ τη γνώμη τους πολύτιμη και τη συμβολή τους στον προβληματισμό αναγκαία. Πιστεύετε πως η αντίθεση στην Αριστερά, όπως συμβαίνει εκ μέρους του Λάκωνα, όσο δικαιολογημένη και αν είναι, μπορεί να είναι επαρκής λόγος για να μη συνδράμει κάποιος στη συγκρότηση Αντιφασιστικού και Δημοκρατικού Μετώπου σήμερα στη χώρα μας;

CsLaKoNaS είπε...

Διακρίνω μία επιθετικότητα και ειρωνία την οποία δεν καταλαβαίνω.

Ειλικρινά δεν γνώριζα πως πίσω από τη συγκεκριμένη κίνηση βρίσκονται άνθρωποι του ΣυΡιζΑ. Από εδώ έμαθα γι αυτήν και χθες κατά τύχη "πάτησα" μερικά ονόματα στο google για να δω. Εκτός από τον Μπαλτά δηλαδή δεν ήξερα τους υπόλοιπους.

Δεν είναι κακό που έγινε από την Αριστερά αλλά θα είναι μία θνησιγενής κίνηση όπως και τόσες και τόσες κινήσεις της Μεταπολίτευσης αν δεν έχει προδιαγραφές που να καλύπτουν ερωτήματα σαν και αυτά που έθεσα παραπάνω.

Η κατ' αρχήν κίνηση χωρίς προδιαγραφές και στόχους όπως το περιγράφεις θα μοιάζει σαν ένα "να μαζευτούμε να δούμε πόσοι είμαστε". Καλό κάνει κακό δεν κάνει.

Το πρόβλημα δεν είναι αν το οργανώνει η Αριστερά ή όχι. Το πρόβλημα είναι να μην κυλήσουμε πάλι σε εμφυλιακές πρακτικές και νοοτροπίες γιατί κανείς δεν κερδίζει από κάτι τέτοιο.

"Και να αφήσουμε τη ΧΑ να κάνει παιχνίδι μόνη της;"

Όχι. Αλλά γιατί να υποσκάπτουμε τους στόχους της κυβέρνησης ώστε να αναδείξουμε το ΣυΡιζΑ σε αντίπαλο δέος αν τελικά ο Σαμαράς (και ΠαΣοΚ και ΔημΑρ) καταρρεύσουν;

Όπως εσύ συγκροτείς ένα δημοκρατικό μέτωπο γιατί δεν το έκανε ο ΣυΡιζΑ με τα υπόλοιπα κόμματα θεσμικά και εντός της Βουλής ώστε να απομονωθεί ακαριάια και εντελώς (έχει σημασία αυτό) η ΧΑ.

Ας στήριζε την κυβέρνηση προγραμματικά ώστε να πετύχουμε καλυτερη διαπραγμάτευση με τους εταίρους.

Δε σου ζητάω να απαντήσεις στο τι θα έπρεπε να κάνει ο Τσίπρας και ο κάθε αρχηγός κόμματος.

Σου λέω απλώς αυτό που ξέρεις καλύτερα από μενα:

Παίζονται πολιτικά παιχνίδια με τη ΧΑ και αν κάποιος κερδίζει αυτήν την ώρα είναι ο ΣυΡιζΑ με την πόλωση που δημιουργείται.

Πως κερδίζει; Όπως είχε κερδίσει ο ανεκδιήγητος Σιρακ τη δεύτερη θητεία του απέναντι στο Λεπέν. Τους είπες "ξεχάστε τα σκάνδαλα, τη σαπίλα, την οικονομική κρίση, το μπάχαλο, τη διαφθορά, τη διαπλοκή και σκεφτείτε τη Δημοκρατία". Οι Γάλλοι φέρθηκαν έξυπνα. Οι Έλληνες;

Unknown είπε...

Για τα περί επιθετικότητας και ειρωνίας, προφανώς κάνεις λάθος. Ξαναδιάβασα με προσοχή το κείμενο μου και δεν είδα ίχνος αιχμής που να ειρωνεύεται ή να εκφράζεται επιθετικά απέναντί σου. Μάλιστα σε παρακαλώ, ξανά, θέματα στα οποία είναι γνωστό πως οι απόψεις μας είναι αντίθετες, να μην συζητηθούν στο τόπικ αυτό και εν πάση περιπτώσει δεν είναι κάτι που το επιθυμώ εδώ. Επανέρχεσαι επιζητώντας αντιπαράθεση. Να υποθέσω ότι δεν σέβεσαι την επιθυμία μου; Δεν το κάνω και παραμένω ανοιχτός στη συζήτηση.

Για παράδειγμα ο Αντώνης Λιάκος, ο γνωστός καθηγητής της Ιστορίας και βασικό στέλεχος της κίνησης για την υπεράσπιση της Κοινωνίας και της Δημοκρατίας, διακατέχεται από την ίδια αγωνία, του μη κυλίσματος δηλαδή σε εμφύλιες συγκρούσεις και δεν είναι ο μόνος. Εγώ από τη μεριά μου, στο έχω ξαναπεί και στο παρελθόν, είμαι αντίθετος σε μία στρατηγική εμφυλίου. Ο προβληματισμός είναι δεδομένος, οι απαντήσεις διερευνούνται ακόμα και στο στενό πλαίσιο όσων συμμετέχουν μέχρι στιγμής, σύντομα νομίζω θα πάρουν μορφή και θα εκφραστούν. Το ζήτημα, όπως ίσως καταλαβαίνεις, είναι πώς αμύνεται κάποιος στη βία που ασκούν οι φασίστες αντί πολιτικής επιχειρηματολογίας. Ή μήπως πιστεύεις ότι θα σε αφήσουν στον Αγ. Παντελεήμονα, επί παραδείγματι, να επιχειρηματολογείς πολιτικά εναντίον τους και να σου επιτρέψουν να έχεις ακροατήριο ή ακόμα ακόμα να αποχωρήσεις αρτιμελής και σώος; Θα ήθελες να ρωτήσεις τις εμπειρίες όσων το δοκίμασαν; Ή μήπως πρέπει να κλείσουμε τα μάτια στην απλή διαπίστωση ότι η βία δεν αποτελεί μόνο κάποια μορφή έκφρασης της πολιτικής των φασιστών αλλά είναι αυτό καθεαυτό το περιεχόμενο της πολιτικής τους.

Παρ’ όλα αυτά. Υπάρχουν μία σειρά προνομιακοί χώροι άσκησης πολιτικής, όπως η αλληλεγγύη σε τομείς και χώρους στους οποίους η ΧΑ αδυνατεί να δράσει, όπως για παράδειγμα στον χώρο της ιατρικής και φαρμακευτικής αγωγής των φτωχών οικογενειών και των μακροχρόνιων ανέργων.

Σταματώ εδώ παραμένοντας στο ερώτημα: Είσαι διατεθειμένος να συμμετάσχεις σε Αντιφασιστικό και Δημοκρατικό Μέτωπο μαζί με άλλους, πολιτικά διάφορους από εσένα πολίτες, με στόχο την ανάσχεση της δράσης και της επιρροής της ΧΑ στην ελληνική κοινωνία; Ναι ή Όχι;

Η αμφιβολίες σου για την Αριστερά και την πολιτική σκοπιμότητα που υποκρύπτεται, ίσως, πίσω από την πρωτοβουλία αυτή είναι καθ’ όλα σεβαστές. Θα αναρωτηθώ μόνο με τη σειρά μου με αφορμή μια σειρά ερωτήσεών σου: ειλικρινά μπορεί να πιστεύει κανείς πως η σημερινή κυβέρνηση μπορεί να υπονομεύεται από τη δημιουργία μιας πλατιάς αντιφασιστικής και δημοκρατικής συσπείρωσης και οργάνωσης στους κόλπους της κοινωνίας μόνο και μόνο επειδή πίσω από μια πρωτοβουλία για τη συγκρότηση αυτού του μετώπου, βρίσκεται και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ενδεχομένως, ωφελείται από αυτό; Δηλαδή η κοινωνία, και πάλι ενδεχομένως, δεν ωφελείται; Η Δημοκρατία δεν αποκτά, ενδεχομένως, δυνατότητες περαιτέρω ενίσχυσής της και οι θεσμοί της δεν εμπλουτίζονται, ενδεχομένως, με κοινωνικά αντισώματα ενάντια στη φθορά και το διασυρμό τους; Και αντίστροφα: γιατί να μην ωφελούνται εκείνες οι πολιτικές δυνάμεις από πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην ενίσχυση της κοινωνίας, στο δυνάμωμα της Δημοκρατίας και στην εξυγίανση των θεσμών της;

CsLaKoNaS είπε...

" Ή μήπως πιστεύεις ότι θα σε αφήσουν στον Αγ. Παντελεήμονα, [...] Θα ήθελες να ρωτήσεις τις εμπειρίες όσων το δοκίμασαν; "

Γιατί πιστεύεις ότι μπορείς να οργανώσεις ομιλία σε πανεπιστήμιο για τον Φιλελευθερισμό; Θα ήθελες να ρωτήσεις τις εμπειρίες όσων δοκίμασαν να συζητήσουν ιδέες που δεν άρεσαν στα καλόπαιδα της ΕΑΑΚ (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) ή της ΠΚΣ/ΚΝΕ (ΚΚΕ);

Και τώρα θα απαντήσω στην ερώτησή σου τονίζοντας πως η όλη κουβέντα μέχρι τώρα δεν είναι καθόλου εκτός θέματος της ερώτησης!

Η απάντησή μου είναι ΟΧΙ. Και εξηγούμαι:

Φτιάχνεις ένα κείμενο και κάνεις μία ερώτηση - πρόσκληση για δράση.

Ο πολίτης που λαμβάνει το μήνυμα κάνει τις εξής σκέψεις:

α. "Με ενοχλεί η ΧΑ;"

Αν Ναι, τότε η επόμενη ερώτηση είναι

β. "Η συσπείρωση σε ένα Δημοκρατικό μέτωπο όπως το παραπάνω μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψή της;".

Αμέσω ξεκινάει η κουβέντα για τα αίτια που έφεραν τη ΧΑ στο προσκήνιο. Σκιαγράφησα τη γνώμη μου σχετικά στο 3ο και το 4ο σχόλιο.

Υπάρχει ακόμα μία αιτία η οποία γέρνει την πλάστιγκα υπερ του όχι. Περιγράφεται στο 1ο σχόλιο για το ξύλο στην Κανέλη και στην αρχή του παρόντος:

Πέρα από το μεταναστευτικό και την κρίση η άνοδος της ΧΑ κατά τη γνώμη μου ερμηνεύεται και ως μία, αν θες, λούμπεν απάντηση μέρους της κοινωνίας, στην ηγεμονία των ιδεών της Αριστεράς κατά τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης.

Ένα κομμάτι της κοινωνίας πολώθηκε γύρω από τα όρκς της ΧΑ μην αντέχοντας το ξεχαρβάλωμα των όποιων δημοκρατικών θεσμών είχαμε και δουλεύανε θεωρώντας πως υπεύθυνοι για αυτό είναι η ευρύτερη Αριστερά.

Κακώς - κάκιστα πολώθηκε, αλλά πολώθηκε!

Επειδή λοιπόν, δεν πιστεύω πως οι συλλογικές διαδικασίες βοηθάνε, ειδικά σε αυτό το θέμα.

Επειδή, η συγκρότηση του μετώπου από ανθρώπους της Αριστεράς είναι πολωτική κίνηση που δεν πείθει τους ψηφοφόρους της ΧΑ και θα οδηγήσει σε όξυνση την κοινωνική κρίση.

Επειδή, η αντιφασιστική κίνηση που προτείνεις έρχεται τώρα ως απάντηση στο φαινόμενο ΧΑ. Δηλαδή προτείνεις εμμέσως και ακούσια να κινούμαστε σε σχέση με την πολιτική ατζέντα των ορκς.

Όμως εγώ δεν ανέχομαι να ετεροπροσδιορίζομαι ως προς ανθρώπους που μόλις χθες ήταν στα σκαλοπάτια της σαπροβιωτικής κοινωνικής αλυσίδας.

ΚΑι επειδή στην τελική δε γουστάρω βρε αδερφέ εν έτει 2012 (που χρωστάω σε όλον τον Κόσμο) να μιλάω με όρους Μελιγαλά (όπως δε γουστάρω να συγκροτήσω το νέο ΕΑΜ του Τσίπρα ή να ασχολούμαι με την αποκατάσταση του Βελουχιώτη και του Ζαχαριάδη που έκανε το 2011 η Αλέκα).

Η απάντησή μου είναι όχι. Έδωσα τα βασικά επιχειρήματα της θέσης και ελπίζω πως με αυτήν μου τη στάση δε θα με κατατάξεις στους φίλους της ΧΑ.

Το τι πιστεύω πως πρέπει να γίνει για να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της ΧΑ είναι μάλλον εκτός θέματος της συγκεκριμένης ανάρτησης.

Unknown είπε...

Να είσαι καλά και ευχαριστώ για την καθαρή σου απάντηση. Τα υπόλοιπα θα τα κρίνει η ιστορία... :-)

Ανώνυμος είπε...

Kalispera Aeriko.
Katarxas signwmi gia tous xenous xaraktires, grafo apo pliktrologio pou eixe problima me tous ellinikous (kai tha diorthwthei).

Diabasa prosektika tin anartisi sou, alla kai ta sxolia. Exw mia aporia.
Gia poio logo den legetai pouthena, oute kan graftike sta sxolia edw, to autonoito.
Exigw parakatw :

Milate gia ti XA, gia to KKE, ANTARSYA, diabasa anafores parapanw gia to Syriza,
gia poio logo den grafete prwta apo olous ta egklimata tou PASOK kai tis ND pou dielisan, isopedosan to kratos?

Pws den graphate kai oi dyo sas parapanw, to autonohto : PWS i kyria aitia tou fasismou einai i atimwrisia twn politikwn, i tromaktikh elliphi axiokratias pou exoun egkathidrisei toses dekaeties peri dekaeties ta dyo 'megala' kommata?
MONO egw katalabainw pws apo ti stigmi pou OYTE ENAS POLITIKOS pou egine paploutos apo brwmies kai odigise ti xwra sti dimokratia kai tous ellines stin pliri exathliwsi, ennoeitai oti i koinwnia tha dialithei?

Diladi analioume to fasismo, dixws na katanooume oti auti ti stigmi exoun meinei atimoritoi oi megaliteroi ftaixtes tis katastrofis tis xwras?

AUTO AKRIBWS dinei to vima kai ti adeia se kathe Kasidiari kai kathe Panagiotaro, na milaei.
ME to pou tha yparxei katharsi, auta ta anthrwpakia tha kruftoun stis folitses tous, san fidia.

Auto tha einai to prwto bima tis katharsis! Kai epeita tis allagis!

Diaforetika etsi ola ta vimata distixws odigoun ston ekfasismo tis ellinikis koinwnias.

Agnoisate na anaferete sta sxolia tin pleon autonoiti aitia diladi.

Sas eyxaristw.
Sygxaritiria gia tin kinisi kai tin emprakti topothetisi, ennoeitai kai egw tasomai sto OXI>

Unknown είπε...

Αγαπητέ άγνωστε των 13/10

καλοδεχούμενος καταρχάς. Συγγνώμη για την μη απάντηση σου επί τόσες ημέρες. Δεν είμαι και τόσο οργανωμένος Blogger και αφήνω μέρες να περνάνε.

Η παρατήρηση σου, για τις ευθύνες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, πέρα από το ότι είναι σωστή, μπορεί να απαντηθεί από το γεγονός ότι το άρθρο αυτό ανέβηκε σαν συνέχεια πολλών άλλων, καθώς και συζητήσεων σε μάκρος και βάθος πολύ μεγάλων, όπου οι ευθύνες στα δύο κόμματα εξουσίας έχουν αποδοθεί κατά το δυνατόν, πλήρως. Με τον Λάκωνα είμαστε συνομιλητές πολύ καιρό και οι απόψεις μας είναι καταγραμμένες στο μπλογκ και μπορείς να τις δεις όποτε έχεις χρόνο.

Παρ' όλα αυτά. Παρ' όλη δηλαδή τη συσχέτιση των ευθυνών της πολιτικής που ακολούθησαν τα δύο κόμματα εξουσίας, οι εγκληματικές αμέλειες που επέδειξαν στο μεταναστευτικό, το συνδικαλισμό και στην παιδεία, αυτή τη στιγμή, δυστυχώς, τίθεται και θέμα αντιμετώπισης της εγκληματικής δραστηριότητας της ΧΑ. Δεν είναι λάθος αυτό που λέτε πως αν ικανοποιηθεί το αίσθημα δικαίου των πολιτών που έχει θιγεί βάναυσα από την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, θα συρρικνωθεί και η επιρροή της ΧΑ, αλλά δυστυχώς λέω και πάλι δεν λειτουργεί αυτό και τόσο ...αυτόματα όσο το περιγράφετε.

Σε κάθε περίπτωση φρονώ πως χρειάζεται η δημιουργία ενός πολιτικού αναχώματος απέναντι στην φασιστική ιδεολογία αλλά και στη νοοτροπία πολλών ανθρώπων που με μεγάλη ευκολία αναπαράγουν πρακτικές που θρέφουν τον φασισμό στους κόλπους της ελληνικής κοινωνίας. Ενός πολιτικού αναχώματος που να μπορεί όχι μόνο να αντιπαρατίθεται στις φασιστικές πρακτικές, αλλά να προστατεύει ταυτόχρονα τη Δημοκρατία από εμφυλιοπολεμικές παρεκτροπές, οι οποίες εγκυμονούνται στον καθημερινό πολιτικό μας βίο. Δυστυχώς σαν εγχείρημα είναι τρομερά δύσκολο και για το λόγο πως όλα τα ληγμένα γραμμάτια της μεταπολίτευσης πρέπει να πληρωθούν μαζεμένα...

CsLaKoNaS είπε...

"θέμα αντιμετώπισης της εγκληματικής δραστηριότητας της ΧΑ"

Πολύ σωστό!

"η δημιουργία ενός πολιτικού αναχώματος"

Πολύ λάθος!

Σε επόμενο κείμενό σου θα ήθελα να δω πως φτιάχνεται ένα πολιτικό ανάχωμα απέναντι σε εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου;

Unknown είπε...

Όλα τα είχαμε, μας προέκυψε και η Χρυσή Αυγή. Και όχι μόνο αυτό, εμφανίζεται να έχει συνεχή ανοδική πορεία στη προτίμηση του κόσμου. Και εμείς τι κάνουμε; Την αντιμετωπίζουμε με αναθέματα, επικλήσεις της μνήμης για γεγονότα του 1932 εως 1945 ή ακόμα και της χουντικής περιόδου. Και δεν σκεφτόμαστε ότι αυτή η τακτική της αντιμετώπισης των προβλημάτων με τα λόγια και όχι με έργα είναι αυτή που μας ωδήγησε στη σημερινή κατάσταση της χρεοκοπίας. Και εδώ υπάρχει η ειδοποιός διαφορά. Γιατί, εκεί που όλοι οι πολιτικοί απλώς μιλάνε, η ΧΑ κάνει πράξεις. Εκεί που οι πολιτικοί υπόσχονται καλύτερα αύριο και λαγούς με πετραχήλια, η ΧΑ πράττει στοχευμένα προς την κατεύθυνση που δεν είναι παρά μόνο μία: Αυτήν της επιβίωσης. Και αυτό γιατί έχει καταλάβει ένα πράγμα που αρνείται να αντιληφθεί το υπάρχον πολιτικό σύστημα: Ότι υπάρχει πολύς κόσμος που ζεί στον τρόμο ότι θα τον ληστέψουν ότι θα τον σκοτώσουν μέσα στο σπίτι του, ότι θα του κάψουν το μαγαζί του ή το αυτοκινητό του, ότι δεν θα έχει να φάει, ότι δεν θα τον εξυπηρετήσουν στο νοσοκομείο, κλπ. Εδώ λοιπόν παρουσιάζεται η ΧΑ ως σωτήρας. Και έχει πετύχει. Απυεθυνόμενη στο βασικά ένστικτα επιβίωσης, έχει αχρηστέψει όλα τα εναντίον της επιχειρήματα που βασίζονται στη λογική. Γιατί τη σημασία έχει για έναν πεθαμένο ή κατεστραμένο το τι έκανε ο Χίτλερ το 1932 ή το 1943;
Αν θέλουμε να ξεφουσκώσει αυτό το φαινόμενο ένας δρόμος υπάρχει: Αυτός της ειλικρίνειας, της παρρησίας, του σχεδιασμού και της αποελεσματικότητας. Αν δεν καταφέρει το σύστημα να προσφέρει ασφάλεια στη ζωή και την περιουσία των πολιτών, αν δεν καταφέρει να δώσει προοπτική για ένα αύριο έστω με σκληρή δουλειά και με χαμηλό επίπεδο διαβίωσης αλλά πάνταμε αξιοπρέπεια, θα ξυπνήσουμε ένα πρωί και θα βλέπουμε τους μελανοχίτωνες να κυβερνάνε Καί όχι μόνο αυτό, θα μας αρέσει κιόλας.

Unknown είπε...

Πόσο σε καταλαβαίνω Νίκο!.. “Αναθέματα, επικλήσεις μνήμης” και παραλληλισμοί θα συμπλήρωνα με συμβάντα του παρελθόντος, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν επί της ουσίας την άνοδο της ΧΑ. Δεν λύνουν κανένα πρόβλημα από αυτά που απασχολούν τον κόσμο, και δεν λένε τίποτα για το πως μπορεί να αντιμετωπιστεί η καθημερινή επιβίωση του άνεργου και τω εργαζόμενων που δουλεύουν πλέον με όρους επιβίωσης υπό καθεστώς τρόμου. Δεν λύνουν, για παράδειγμα, κανένα από τα προβλήματα νοσοκομειακής και ιατρικής φροντίδας παιδιών , γερόντων και ανήμπορων, να φροντίσουν τον εαυτό τους, ανθρώπων.

Ίσως να έχει δίκιο ακόμα και ο Λάκωνας όταν λέει “όχι πολιτική οργάνωση”. Και το λέω αυτό γιατί και εγώ προκρίνω την άμεση κινητοποίηση στη βάση της αλληλεγγύης και της άμεσης ανταπόκρισης στις ανάγκες του κόσμου που πληθύνονται και αυξάνονται καθημερινά. Υπάρχουν τομείς δράσης, όπως η υγεία, η παιδεία, οι χώροι κοινωνικής μέριμνας στους οποίους η αλληλεγγύη μπορεί να εκδηλωθεί άμεσα και αποτελεσματικά και μπορεί να επεκταθεί και αλλού. Ένα μέτωπο αλληλεγγύης που να συμπεριλαμβάνει μη κυβερνητικές οργανώσεις -όπως οι γιατροί χωρίς σύνορα- δασκάλους, νομικούς, αλλά και κάθε πολίτη που θέλει να συμμετάσχει ή να συμβάλλει στην αντιμετώπιση αυτής της ανθρωπιστικής καταστροφής που συμβαίνει γύρω μας. Κάτι τέτοιο ναι, Θα κόψει τη φόρα της ΧΑ και θα δημιουργήσει αναχώματα στην προπαγάνδα που ανάγει τα δεινά, που έχουν σωρευτεί εξ αιτίας της κρίσης, στη Δημοκρατία, και κηρύσσει το χτύπημα της Δημοκρατίας σαν γιατρειά από το “κακό”.

Να πω ακόμα πως η προσωπική μου γνώμη είναι πως ένα τέτοιο μέτωπο δράσης είναι αναγκαίο πέρα και ανεξάρτητα από την ανάγκη αντιμετώπισης της ΧΑ. Απλά η δράση της ΧΑ, η οποία σπεκουλάρει πάνω στην ανάγκη αλληλεγγύης, κάνει απόλυτα επιτακτική την ανάγκη άμεσης αντίδρασης. Πετυχαίνοντας αποτελέσματα στο μέτωπο αυτό, δηλαδή της άμεσης αντιμετώπισης των άμεσων προβλημάτων του κόσμου, περιορίζεται η ελευθερία κινήσεων της ΧΑ. Θέλω να πω ότι μόνον έτσι μπορούν να δημιουργηθούν αναχώματα. Υπάρχουν όμως και άλλα προβλήματα, τα οποία επείγουν. Αυτό είναι το γαμώτο της εποχής και της συγκυρίας: ότι πρέπει να γίνουν πολλά, ταυτόχρονα και αποτελεσματικά. Ένα από τα πιο επείγοντα είναι και το πολιτικό ζήτημα. Όχι το πολιτειακό. Το πολιτικό! Η προστασία και η ενίσχυση της Δημοκρατίας.

Unknown είπε...

Λάκωνα καλησπέρα


Πρόχειρα λίγο θα προσπαθήσω να σου απαντήσωσε σε αυτό που με ρωτάς. Ίσως η ανάγκη ολόκληρη ανάρτηση με το θέμα αυτό, αλλά έστω...

Καταρχάς, δεν αρκεί να χτυπηθεί η ΧΑ σαν εγκληματική οργάνωση, ακόμα και αν -μακάρι- κηρυχθεί σαν τέτοια και τεθεί υπό δίωξη. Και δεν αρκεί γιατί ποτέ τα πολιτικά προβλήματα δεν είναι δυνατόν να λυθούν με διοικητικά μέτρα όσο και αν αυτά μπορεί να θεωρούνται και να είναι αναγκαία. Τα πολιτικά ζητήματα λύνονται ριζικά μόνο με πολιτική αντιμετώπιση και εν προκειμένω με την ενίσχυση εκείνων των χαρακτηριστικών της Δημοκρατίας που είναι σε θέση να παράσχουν στην κοινωνία την αίσθηση πως λειτουργεί και αποδίδεται Κοινωνική Δικαιοσύνη. στα πλαίσια ενός κράτους που είναι σε θέση να εγγυηθεί τις στοιχειώδεις πολιτικές ελευθερίες και δικαιώματα του πληθυσμού που κατοικεί στην επικράτεια και ο οποίος τηρεί τους νόμους και τις υποχρεώσεις του. Το είπα όλο μαζεμένο αλλά έτσι μου βγήκε... Και το ζήτημα αυτό, της Δημοκρατικής Πολιτείας με τα χαρακτηριστικά που περιγράφω, ούτε αυτονόητο είναι ούτε και και περιεχόμενο της υπάρχουσας Δημοκρατίας μας είναι.

Δεν είναι αυτονόητο γιατί πρώτα από όλα πέρα από την πολιτική βούληση ενός ενιαίου σχετικά πολιτικού υποκειμένου -που αυτή τη στιγμή είναι ζητούμενο- υπάρχει το καυτό και οξύτατο πρόβλημα της οικονομικής της θεμελίωσης. Κοινωνική δικαιοσύνη, το μάθαμε αυτό Αντρέα, με δανεικά δεν υφίσταται. Ούτε φυσικά με πελατειακό κράτος, ρουσφέτια, αναξιοκρατία, νεποτισμούς στο κράτος, τη δικαιοσύνη, στα Πανεπιστήμια, στις ΔΕΚΟ. Άρα δεν μπαίνει μόνο το ζήτημα της “υπεράσπισης των δημοκρατικών θεσμών” αφηρημένα, αλλά και της ταυτόχρονης ανατροπής -ας πούμε αναδιάρθρωσης, αν ακούγεται πιο ήπιο- σχεδόν σε όλα, όσα συνιστούν τη σημερινή μας δημοκρατία